Hjemme fra Sverige :)

Heisann, dette er Siri.
På tirsdag dro vi til Trollhattan i Sverige. og var der til onsdag, da fro vi hjem. Men siden Carine sov hos meg i går, og jeg måtte pakke ut og sånt så har jeg ikke fått blogget.

Det var gøy i Sverige, Vi (jeg, mamma, pappa, lillebror og lillesøster) reiste med tog begge veier, men det ble litt tull, og alt gikk ikke etter planen.For når vi skulle reise til fikk vi bare kjørt tog et lite stykke før det ble erstattet med buss, og jeg er ikke noe bussmenneske akkurat, tog er mye bedre. Men det var litt gøy, for det var bare en dame til på bussen i tillegg til oss og busssjoføren. Dessuten hadde bussen 2 etasjer, så vi fikk sitte helt foran i den øverste etasjen ved det store vinduet, og det var kult, for vi hadde kjempegod utsikt.

Men lillebroren min Oskar skjønte ingen ting stakkar, for han trodde vi skulle på ferie til et varmt sted, så han ble litt skuffet. Dessuten sa han kjempehøyt på veien opp "se, det er Eifeltårnet" og pekte på en kirke utenfor tog vinduet. Litt senere sa han at vi var  Østerrike, men han skjønte nok at det var Sverige til sist.

Vi shoppet der, og spiste på caf'e og sånt, og hadde det veldig fint. Sverige er et veldig rolig og koselig land. Hotellet var kjempe fint, og vi fikk en stor suite, med to dobbelt senger og en dobbel  sovesofa. Dessuten var det en kurv med godteri og frukt der til oss.

Men når vi skulle hjem dukket problemene opp igjen, for da visste vi ikke lenger veien til togstasjonen, og vi var sent ute. Vi spurte en dame på en bensinstasjon, men etter å ha løpt et stykke spurte vi noen menn, og fant ut at hun hadde sendt oss motsatt vei av det vi skulle, så vi måtte løpe tilbake. Da vi kom frem løp jeg og mamma for å se om vi rakk å kjøpe noe mat i kiosken, for toget hadde ikke kommet enda, og da fant vi ut at det var 1 time forsinket. Etter å ha ventet i en time måtte vi vente nesten en halv time til, og når vi først kom på toget ble vi stående i en halv time i Kristiansand, før vi måtte bytte tog. Men til tross for stresset satt vi jeg mye bedre enn på bussen, og koste meg under turen med varm sjokolade og godteri.

Her er noen bilder fra turen:

Senga mi, en helt dobbelt seng for meg selv, det er flott det :) Det andre bildet er sovesofaen der småsøsknene mine sov.

Fruktkurven vi fikk, og meg i vinduet som vendte ut mor kanalen, hvor båter ble slust gjennom og bruen heist opp ganske ofte. (egentlig litt kult å se på)

Det var også et lite basseng der, og vi badet der to ganger. Det var også veldig god frokost på hotellet, og god mat og dessert på restaurangene og cafeene der.  Sverige har også bra shopping, og siden mye er billigere der enn i Norge passet jeg på å få kjøpt litt, men det ble ikke så mye.

Her er det jeg kjøpte:
(kjøpte også en singelet og noe sminke, men dette er favoritt  tingene)

Kjole fra Gina Tricot (199 svenske kr.)
(det er den samme på begge bildene)

Solbriller fra Glitter (79 svenske kr.)
(tok bilde med dataen, så det ble litt rart)

Sko fra RCMN, Stadion

Det var altså alt om turen min, og det var som sagt kjempefint der. I dag har carine og jeg vært på Amfi, etter at hun sov hos meg fra i går til i dag. Kjøpte ikke noe spesielt der.